Guldregn til Aarhus-forskere

Det Frie Forskningsråd har netop uddelt bevillinger til danske forskningsprojekter, og Aarhus Universitet og Aarhus Universitetshospital er repræsenteret med 26 sundhedsvidenskabelige forskere, der hver modtager millionbevillinger.

26 forskere fra Health modtog bevillinger fra Det Frie Forskningsråd | Sundhed og Sygdom.

Det blev i alt til 72 bevillinger for en samlet sum af cirka 161 millioner kroner, da Det Frie Forskningsråd i går overrakte bevillinger til forskere inden for kategorien sundhed og sygdom. Af de 72 bevillinger blev 27 givet til forskere fra Health for deres forskningsprojekter.

De modtog priser

• Bente Vilsen – Aarhus Universitet, Institut for Biomedicin, beløb: 2.585.943 kroner.
  • Carmela Matrone – Aarhus Universitet, Institut for Biomedicin, beløb: 2.592.000 kroner.
  • Claus Johansen – Aarhus Universitet, Institut for Klinisk Medicin og Aarhus Universitetshospital, Dermato- Venerologisk Afdeling S, beløb: 1.108.325 kroner.
  • Henrik Birn – Aarhus Universitet, Institut for Biomedicin, beløb: 2.439.020 kroner.
  • Jacob Giehm Mikkelsen – Aarhus Universitet, Institut for Biomedicin, beløb: 2.587.991 kroner.
  • Jens Christian Hedemann Sørensen – Aarhus Universitet, Institut for Klinisk Medicin og Aarhus Universitetshospital, Neurokirurgisk Afdeling NK, beløb: 1.686.556 kroner.
  • Jens Otto Lunde Jørgensen – Aarhus Universitet, Institut for Klinisk Medicin og Aarhus Universitetshospital, Medicinsk Endokrinologisk Afdeling MEA, beløb: 1.584.000 kroner.
  • Kristian Overgaard – Institut for Folkesundhed, beløb: 1.571.501 kroner.
  • Lars Dyrskjøt Andersen – Aarhus Universitet, Institut for Klinisk Medicin og Aarhus Universitetshospital, Molekylær Medicinsk Afdeling, beløb: 2.588.475 kroner.
  • Martin Roelsgaard Jakobsen – Aarhus Universitet, Institut for Biomedicin, beløb: 2.588.566 kroner.
  • Michael Robert Horsman – Aarhus Universitet, Institut for Klinisk Medicin og Aarhus Universitetshospital, Eksperimentel Klinisk Onkologi Afdeling F, beløb: 2.564.244 kroner.
  • Nicola Pavese – Aarhus Universitet, Institut for Klinisk Medicin, beløb: 6.000.253 kroner.
  • Olav Michael Andersen – Aarhus Universitet, Institut for Biomedicin, beløb: 2.590.451 kroner.
  • Per Höllsberg – Aarhus Universitet, Institut for Biomedicin, beløb: 2.278.738 kroner.
  • Peter Hokland – Aarhus Universitet, Institut for Klinisk Medicin og Aarhus Universitetshospital, Hæmatologisk Afdeling R, beløb: 773.250 kroner.
  • Rikke Katrine Jentoft Olsen – Aarhus Universitet, Institut for Klinisk Medicin og Aarhus Universitetshospital, Molekylær Medicinsk Forskningsenhed, beløb: 2.590.289 kroner.
  • Robert A. Fenton – Aarhus Universitet, Institut for Biomedicin, beløb: 2.587.734 kroner. Robert A. Fenton får også 2.541.654 kroner til et forskningsprojekt i kategorien Natur og Univers.
  • Sebastian Frische – Aarhus Universitet, Institut for Biomedicin, beløb: 864.000 kroner.
  • Simon Fristed Eskildsen – Aarhus Universitet, Institut for Klinisk Medicin, beløb: 2.590.452 kroner.
  • Steen Vang Petersen – Aarhus Universitet, Institut for Biomedicin, beløb: 2.272.949 kroner.
  • Sten Lyager Nielsen – Aarhus Universitet, Institut for Klinisk Medicin og Aarhus Universitetshospital, Hjerte-Lunge-Karkirurgisk Afdeling T, beløb: 2.453.142 kroner.
  • Susanne Keiding – Aarhus Universitet, Institut for Klinisk Medicin og Aarhus Universitetshospital, PET-Centret, beløb: 1.848.953 kroner.
  • Søren Kragh Moestrup – Aarhus Universitet, Institut for Biomedicin, beløb: 2.584.595 kroner.
  • Søren Nielsen – Aarhus Universitet, Institut for Klinisk Medicin, beløb: 2.353.373 kroner.
  • Søren Paaske Johnsen – Aarhus Universitet, Institut for Klinisk Medicin og Aarhus Universitetshospital, Klinisk Epidemiologi, beløb: 1.551.265 kroner.
  • Tue G. Banke – Aarhus Universitet, Institut for Biomedicin, beløb: 2.591.834 kroner.

Læs mere om de enkelte forskningsprojekter på Det Frie Forskningsråds hjemmeside.