Fire studerende modtager fakultetets forskningspris

Den 2. februar blev Healths Studenterforskningspris overrakt til fire ambitiøse studerende på Aarhus Universitet. Prisen hylder studerende, der har udmærket sig gennem et stykke særligt fremragende skriftligt arbejde.

Torsdag den 2. februar modtog fire studerende fakultetets forskningspris. Fra venstre til højre: Muhammed Alparslan Gøkhan, Camilla Westergaard Rasmussen, Adam Flensborg Safikhany og Elisabeth Krogsgaard Petersen. Foto: Simon Fischel, AU Health

Healths Studenterforskningspris er stiftet for at synliggøre studenterforskningens bredde. Torsdag den 2. februar modtog fire studerende prisen og det dertilhørende diplom til et rådsmøde i bedømmelsesudvalget, hvor de også hver især gav en kort præsentation af deres projekt.

Her er årets prismodtagere:

• Adam Flensborg Safikhany (medicin), indstillet af professor Per Kallestrup fra Institut for Folkesundhed, fik prisen for sit projekt om overarms-vækstkurver for skolebørn.

• Elisabeth Krogsgaard Petersen (medicin), indstillet af klinisk professor Maiken Stilling fra Institut for Klinisk Medicin, fik prisen for sit projekt om målingen af det kemoterapeutiske stof carboplatin i forbindelse med behandlingen Hyperterm Intraperitoneal Chemotherapy (HIPEC).

• Camilla Westergaard Rasmussen (medicin), indstillet af professor Christoffer Laustsen fra Institut for Klinisk Medicin, fik prisen for sit projekt om MR-skanningsteknikker i identifikationen af arvæv på nyrerne.

• Muhammed Alparslan Gøkhan (odontologi), indstillet af professor Lene Baad-Hansen fra Institut for Odontologi og Oral Sundhed, fik prisen for sit projekt om mejeriproteiners rolle i reduktionen af capsaicin-inducerede orale brændende smerter.

Efter at have gennemgået 21 indstillinger valgte et enigt bedømmelsesudvalg de fire studerende som årets prismodtagere.

International rådgiver Tanja Hansen
Aarhus Universitet, Health - Fakultetssekretariat