Health-forsker får Young Investigator Award

Læge og hjerteforsker Sivagowry Rasalingam Mørk fra Institut for Klinisk Medicin og Afdeling for Hjertesygdomme på Aarhus Universitetshospital modtager en pris for sit videnskabelige bidrag på en kongres i Frankrig.

Til den årlige Acute Cardiovascular Care Congress i Marseille fik Sivagowry Rasalingam Mørk for nylig overrakt en Young Investigator Award. Foto: Jesper Balleby

Sivagowry Rasalingam Mørk forsker i visitation og transport af hjertestoppatienter samt brug af hjerte-lunge-maskine til hjertestop, som ikke lader sig påvirke af behandling. Til den årlige Acute Cardiovascular Care Congress i Marseille i marts fik hun for nylig overrakt en Young Investigator Award fra European Society of Cardiology og dertilhørende 1500 Euro.

”At modtage en Young Investigator Award er en stor anerkendelse af den forskning, vi laver i Danmark. Prisen er ekstra særlig, da projektet jeg præsenterede, er baseret på et tæt samarbejde mellem alle fire hjertecentre og præhospitalet i de fem regioner i Danmark,” siger Sivagowry Rasalingam Mørk.

Prisen tildeles hvert år det bedste videnskabelige bidrag fra en ung forsker under 40 år. Bedømmelseskomiteen består af internationale eksperter inden for det kardiovaskulære område, og komiteen lægger vægt på kvaliteten og formidlingen af det videnskabelige input.

Læge, ph.d. og postdoc Sivagowry Rasalingam Mørk
Aarhus Universitet, Institut for Klinisk Medicin og