Mød nobelpristager Morten Meldal

Den danske nobelpristager Morten Meldal gæster Aarhus Universitet onsdag d. 1. november 2023, når Health inviterer til et nyt foredrag i rækken af Nobel Laureate Talks. Oplægget henvender sig særligt til yngre forskere, men alle er velkomne.

Foto: Nils Meilvang

Nobel Laureate Talks: Morten Meldal

• Oplæg: “A Nobel Life." A discourse by Morten Meldal to PhD students and young researchers on his academic career and tips & tricks for a successful life in academia”
  • Tid: Onsdag d. 1. November 2023 kl. 13.30-15.30
  • Sted: Aarhus Universitet, Aulaen og Vandrehallen, Nordre Ringgade 4, 8000 Aarhus C.
  • Tilmelding: https://events.au.dk/nobellaureatetalkmortenmeldal - senest d. 27. oktober 2023.

I oktober sidste går gik Nobelprisen i Kemi til professor Morten Meldal fra Københavns Universitet. Den prestigefulde pris fik han for sit banebrydende arbejde med den såkaldte klik-kemi – en kemisk reaktion, der helt enkelt gør det muligt at ”lime” molekyler sammen og er særligt anvendelig inden for medicinalindustrien.

Health har inviteret Morten Meldal som det seneste skud i fakultetets akademiske foredragsrække Nobel Laureate Talks.

Onsdag d. 1. november 2023 kl. 13.30-15.30 besøger den danske nobelpristager Aulaen med oplægget ”A Nobel Life". A discourse by Morten Meldal to PhD students and young researchers on his academic career and tips & tricks for a successful life in academia.

Tilmeld dig Nobel Laureate Talk med Morten Meldal

Foredraget er bygget op af tre dele:

• Første del er et fagligt oplæg, hvor Morten Meldal fortæller om sin forskning i ”klik-kemi”, der førte til Nobelprisen.
  • Dernæst følger en interviewdel, hvor Morten Meldal fortæller om sin vej – og omveje – igennem akademia.
  • Til sidst er der mulighed for at stille spørgsmål til Morten Meldal.

Arrangementet slutter med bobler og kransekage ved en uformel reception i Vandrehallen.

Nobel Laureate Talks med Morten Meldal henvender sig særligt til yngre forskere inden for det sundheds- og naturvidenskabelige område, men alle med interesse for forskning i den absolutte verdensklasse er velkomne.

Det er gratis at deltage i Nobel Laureate Talks-arrangementet, men tilmelding er nødvendig – sidste frist er d. 27. oktober 2023: https://events.au.dk/nobellaureatetalkmortenmeldal

Rådgiver Sara Ølholm Eaton
Aarhus Universitet, Health – fakultetssekretariatet