Studerende i folkesundhedsvidenskab modtager rejselegat

Eeva-Liisa Røssel Johansen, studerende på 3. semester af kandidatuddannelsen på Folkesundhedsvidenskab på Aarhus Universitet, får Dronningens Rejselegat, når universitet holder årsfest.

Rejselegatet skal bruges til et studieophold ved enten Oslo Universitet eller Harvard University som en del af Eeva-Liisa Røssell Johansens ph.d.

Eeva-Liisa Røssell Johansen modtager rejselegatet ved Aarhus Universitets årsfest den 14. september 2018 med begrundelsen, at hun er en særdeles engageret, dygtig og internationalt orienteret studerende med mange aktiviteter i gang og et meget stort potentiale.

I 2017 afsluttede Eeva-Liisa Røssell Johansen sit bachelorstudie, som var baseret på en analyse af nordiske registerdata. Hun sammenlignede udviklingen i dødeligheden af brystkræft mellem de nordiske lande og mellem regioner i landene i forhold til at indføre mammografiscreening.

Efter endt bachelorprojekt har Eeva-Liisa Røssell Johansen, ved siden af sit studie, deltaget i ’Nordic Summer School in Cancer Epidemiology’. I efteråret 2017 skrev hun et udkast til en videnskabelig artikel om middellevetid blandt norske kræftpatienter.

Eeva-Liisa Røssell Johansen
Aarhus Universitet, Institut for Folkesundhed, Biostatistik