”Vi har opdaget noget, som kan hjælpe millioner af mennesker”

Spinout-virksomheden Notify Therapuetics er i fuld gang med at skabe et decideret paradigmeskifte inden for fertilitetsbehandling. Mød grundlæggeren, professor Karin Lykke-Hartmann fra Institut for Biomedicin, her i det næste afsnit af vores serie om eksternt samarbejde på Health.

Siden ph.d.-tiden på Yale University har Karin Lykke-Hartmann arbejdet med reproduktiv biologi. Indtil for få år siden havde hun dog aldrig forestillet sig, at hun skulle starte sin egen virksomhed inden for feltet.

Men sådan gik det alligevel. For to et halvt år siden så spintout-virksomheden Notify Therapeutics dagens lys med Karin Lykke-Hartmann som grundlægger og direktør.

Virksomheden er bygget op omkring en helt ny type non-hormonel fertilitetsbehandling, der har potentiale til at revolutionere feltet og gøre det muligt at hjælpe millioner af infertile kvinder, som ikke får gavn af den konventionelle behandling.

Se videoen, hvor Karin Lykke-Hartmann fortæller om sin vej ind i entreprenørskabet.

Overvejer du at rykke din forskning uden for AU?

Hvis du selv går med tanker om at starte en spinout-virksomhed, et forskningsprojekt med en privat virksomhed eller andre typer af eksternt samarbejde, så tag fat i AU's Technology Transfer Office (TTO).

TTO kan hjælpe dig med alt fra samarbejdskontrakter til patentering. Læs mere på TTO's hjemmeside.

Professor Karin Lykke-Hartmann
Aarhus Universitet, Institut for Biomedicin