Som underviser i de tandfaglige fag har jeg særlig høj fokus på professionalisme, udvikling og faglighed dannet i et inkluderende miljø præget af tillid, åbenthed og tydlige rammer.
Som underviser møder jeg de studerende i øjenhøjde. I den anerkendende relation skabes der et tillidsfuldt rum med plads til fejl, tryghed og trivsel, der fremmer hver enkelt studerende fagligt.
Jeg er uddannet laboratorietandtekniker og har en professionsbachelor i undervisningsplanlægning og didaktik.
Mit overerordnede mål er at skabe relevans i undervisningen set ud fra et fagdidaktisk-praksisnært undervisningsmiljø.
At jeg, som underviser, benytter læringsstrategier og anvendelsesorienteret undervisning, der er tydelig og kan kobles til fremadrettet dannelse og profession, vil for den enkelte studerende give mening og derigennem opnå refleksion og en dybere forståelse for egne kompetencer, hvor den studerende vil udvikles i en praktisk og teoretiske retning.
Institut for Odontologi og Oral sundhed vægter det tværfaglige samarbejde højt.
Udover at sikre kvalitet i undervisningen og et faglig-pædagogisk læringsmiljø er det også mit mål, at de studerende lærer vigtigheden af det tværfaglige samarbejde som fundament i deres fremtidige profession, det vil på sigt garantere et højt fagligt og professionelt niveau.
Mit primære overordnede fagområde er teoretisk og praktisk undervisning, det omfatter bl.a. laboratoriearbejde i aftagelig protetik, digital design og fremstilling, praktisk morfologi og materialelære, tandudlevering, evalueringssamtaler samt udarbejdelse af nyt teoretisk og praktisk undervisningsmateriale.
Jeg varetager også en funktion som indkøber af dentalmaterialer og protetiske erstatninger og er samarbejdskoordinator og arbejdsmiljørepræsentant.