Bevægelse er betydningsfuldt for os mennesker. Og med udgangspunkt i denne præmis, er jeg optaget af at udforske og forstå idrættens didaktiske potentialer og udfordringer, herunder særligt idrætsfagets status, rolle og betydning i (ud)dannelse.
Jeg er uddannet kandidat i idræt fra Aarhus Universitet og har siden da beskæftiget mig med didaktik, pædagogik og dannelse i relation til idrætsfaget.
Jeg er underviser på Kropsbasis, Dans og performance samt Praktik som gymnasielærer på Idrætsvidenskab. Derudover vejleder jeg på både bachelor- og kandidatuddannelsen.
Gennem et trygt miljø med plads til humor ønsker jeg, at de studerende både udvikler sig fagligt og personligt samt udvider deres perspektiv på idrætsfagets potentialer.
Jeg udvikler undervisningsforløb og -aktiviteter og har bidraget til fag- og lærerbøger samt eksempler anvendt af Center for Educational Development og på AU Educate.
Jeg har samarbejdet med Gymnasieskolernes Idrætslærerforening, Undervisningsministeriets fagkonsulent for idræt og dans, lokale foreninger og idrætsaktører i Aarhus og omegn, ansatte på professionshøjskolerne og Læreruddannelserne i Danmark, det danske netværk for Physical Literacy samt gruppen 'Førsteårspædagogik' under Dansk Universitetspædagogisk Netværk.
På baggrund af min erfaring med undervisning indenfor det idrætspædagogiske felt rådgiver jeg gerne uddannelsesinstitutioner, idrætsorganisationer- og foreninger og andre interesseorganisationer, der udvikler kurser til undervisere og instruktører, arbejder med fagbeskrivelser eller har brug for sparring vedrørende tilrettelæggelse af praksisnære (idræts)aktiviteter.
I funktionen som studielektor er min primære arbejdsopgaver kursusledelse, undervisning og vejledning på uddannelsen i Idrætsvidenskab, særligt indenfor pædagogik og dannelse samt æstetiske og ekspressive idrætter.
Jeg bidrager også til udvikling af idrætsuddannelsen som medlem af Studienævnet for Idrætsvidenskab