Formidling af idræt er helt centralt for mit arbejde og koblingen mellem teori og praksis er et gennemgående indsatsområde. Når jeg underviser i boldspil er det ud fra det dobbelt didaktiske princip. De didaktiske- eller læringsteoretiske retninger de studerende læser om - er også dem vi praktiserer i hallen. Jeg arbejder generelt også ud fra en kontekstafhængig tilgang til didaktik. Formålet, målgruppen, disciplinen og tidsrammen bør altid være udgangspunktet for valget af den didaktiske og læringsteoretiske tilgang.
På idrætsvidenskab underviser jeg i boldspil og boldspilsdidaktik, idrætspædagogik og undervisning og formidling.
Jeg vejleder bachelor- og specialeopgaver som ligger inden for emnerne: formidling, trivsel, identitet og læring.
Jeg er tilknyttet censorkorpset.
Jeg er også lektor ved Aarhus HF og VUC, hvor jeg underviser i idræt og psykologi.
Jeg underviser fast på fagdidaktik i idræt i forbindelse pædagogikumuddannelsen.
Jeg er er tilsynsførende for pædagogikumkandidater.