Innovativ medicinstuderende får Dronningens rejselegat

Thomas Jensen er indskrevet som medicinstuderende på Health og i gang med sit forskningsår samme sted. Nu får han Dronning Margrethe II’s rejselegat som anerkendelse for sin lovende forskning og imponerende indsats.

Thomas Jensen vil bruge sit rejselegat til et forskningsophold på Leiden University Medical Center i Holland, hvor han skal forske i pludselig død forårsaget af hjerterytmesygdom. Foto: Lars Kruse, AU Foto.

Thomas Jensen udmærker sig som en talentfuld ung forsker i hjerterytmesygdomme, og han har bl.a. formået at publicere som førsteforfatter under sit forskningsår. Ved siden af studierne og forskningen deltager Thomas Jensen frivilligt i flere universitetsorganer, bl.a. som næstformand i Studienævnet for Medicin, kandidatansvarlig i Medicinerrådets bestyrelse og medlem af Institut for Klinisk Medicins uddannelsesråd.

Thomas Jensen har desuden udviklet et af Aarhus Universitets mest populære online undervisningsværktøjer på medicinstudiet, og lige nu udvikler han på platforme for en international medicinsk lærebog, undervisningsfeedback og elektrokardiogram for læger og lægestuderende.

I alt fem AU-studerende modtager Dronning Margrethe II’s rejselegat i forbindelse med universitetets årsfest den 10. september. De får hver 25.000 kr. til et forskningsophold ved et udenlandsk universitet, og Thomas Jensen vil bruge sit rejselegat til et ophold på Leiden University Medical Center i Holland, hvor han kan fordybe sig i sin forskning i pludselig død forårsaget af hjerterytmesygdom.

Læs mere om de øvrige legatmodtagere på universitetets hjemmeside.