Fonde og legater

Fonde og legater ved Health

Fakultetet Health ved Aarhus Universitet administrerer en række fonde og legater.

Oplysninger om procedure for ansøgning, frist, fundats og ansøgningsskema kan ses under de individuelle opslag, når de er aktive.

Opslag der ikke aktuelt kan søges:

• Slagtermester Max Wørzner og Hustru Inger Wørzners Mindelegat til fordel for forskning i kræft: Den seneste ansøgningsrunde var i efteråret 2023. Når der er nyt om den kommende ansøgningsrunde, vil det blive meldt ud på hjemmesiden.

• Landmand af ”Ølufgård” Peder Nielsen Kristensens Mindefond: Den seneste ansøgningsrunde var i efteråret 2022. Når der er nyt om den kommende ansøgningsrunde, vil det blive meldt ud på hjemmesiden.

Andre fonde og legater

Nedenstående fonde og legater administreres ikke på Health, og derfor kan vi ikke hjælpe, hvis du har spørgsmål.

Opslag der kun kan søges af medicinstuderende

Andre opslag

Fonde der er afviklet

• Kirsten Anthonius Mindelegat: Legatet er afviklet og kan ikke søges.
  • Marie Dorthea og Holger From, Haderslevs Fond: Legatet er afviklet og kan ikke søges.
  • Frits, Georg og Marie Cecilie Gluds Legat: Legatet er afviklet og kan ikke søges.
  • Murermester Jacob Johansen og hustru Maren Johansens legat: Legatet er afviklet og kan ikke søges.
  • Fonden til forskning af sindslidelser: Legatet er afviklet og kan ikke søges.