Søg et mobilitetsstipendium fra Circle U.

Vil du til London, Leuven, Oslo eller Beograd? Nu kan du som ph.d.-studerende eller postdoc søge et stipendium fra Circle U., som giver mulighed for at rejse til ét af de fire universiteter og deltage i forskningsprojekter om global sundhed.

Søg disse Circle U.-tilbud inden den 31. maj

Søg om midler til netværksaktiviteter med fagfæller fra andre medlemsuniversiteter fra puljen Interdisciplinary Thematic Research Networks

Søg om en plads til interdisciplinære netværksworkshops på UC Louvain under titlen Circle U. Sandpits

Følg løbende med i universitetsalliancens tilbud til forskere Circle U.-hjemmesiden.

Den europæiske universitetsalliance Circle U., som Aarhus Universitet er en del af, giver nu ph.d.-studerende og postdocs mulighed for at søge finansiering til at deltage i forskningsprojekter om global sundhed på et af alliancens partnerskabsuniversiteter.

Initiativet ‘Early-Career Researchers International Mobility Scheme’ ledes af de såkaldte ’Academic Chairs’ fra hvert universitet, heriblandt lektor og overlæge Christian Wejse fra Institut for Folkesundhed og Institut for Klinisk Medicin.

Interesserede yngre forskere kan søge om op til 4.000 euro til dækning af omkostninger forbundet med rejse til og ophold ved et af disse fire universiteter:

• University of Belgrade - Academic Chair: Professor Aleksandra Buha Djordjevic
  • University of Oslo - Academic Chair: Professor Eivind Engebretsen
  • King’s College London - Academic Chair: Dr Matthew Prina
  • UCLouvain - Academic Chair: Professor Sandy Tubeuf

Læs mere om stipendierne i projektbrochuren på Circle U.-hjemmesiden, om hvordan hvordan du søger i opslaget, og send din ansøgning via ansøgningsskemaet.

Academic Chair i Circle U., lektor og overlæge Christian Wejse
Aarhus Universitet, Institut for Folkesundhed og Institut for Klinisk Medicin