Alternativer til Forsyningsbyen

En inspirationsdag skal være med til at udfordre den eksisterende tænkning om forsyning og dermed bane vejen for en ny løsning mht. forsyningen til Det Nye Universitetshospital i Århus (DNU).

Byggeriet af en Forsyningsby indenfor Det Ny Universitetshospitals rammer er nu taget ud af projektet. Projektafdelingen for DNU er således nødt til at tænke i alternative løsninger for, hvordan den fremtidige forsyning sikres. Men hvordan kan DNU-hospitalsbyen løse den samme opgave mht. intern forsyning, når der ikke bygges en Forsyningsby...?

- Vi har en udfordring i og med at vi ikke har nogen forsyning til hospitalet. Vi er faktisk i nød her, siger projektleder for alternativ vareforsyningsstruktur, Villads Villadsen, om situationen efteråret 2010.

Der arbejdes med en række business cases, der skal give overblik over mulige løsningsmodeller. Som led i arbejdet med business cases har Projektafdelingen sammen med Midtlab, Region Midtjylland, inviteret en række virksomheder, ekspertiser og ledere af hospitalernes berørte afdelinger til en inspirationsdag om "Alternativer til Forsyningsbyen i DNU" den 6. oktober 2010.

- Vi står med et komplekst problem vedrørende forsyningen til DNU, som vi skal finde en løsning på. Inspirationsdagen skal skabe innovative ideer og være med til at udfordre de eksisterende tanker på området, siger Villads Villadsen.

Målet med dagen er at bidrage til at undersøge alternative koncepter for løsning af forsyningsopgaverne til det primære hospitalsområde med fokus på funktionerne køkken, vaskeri, apotek, sterilcentral, affaldshåndtering og centraldepot.

Læs mere om DNU på projektets hjemmeside på adressen: www.dnu.rm.dk.