Godt samarbejde gør Århus Universitetshospital til landets bedste

For tredje år i træk Århus Universitetshospital, Skejby Sygehus kåres som landets bedste hospital.

Universitetssygehusene i Århus stryger til tops på listen over Danmarks bedste sygehuse, som Dagens Medicin netop har kåret. Århus Universitetshospital, Skejby Sygehus erobrer førstepladsen mens Århus Universitetshospital, Århus Sygehus løber med andenpladsen.

Kåringen bygger på en sammenligning af behandlingskvaliteten på de danske sygehuse og på patientudsagn, ligesom Dagens Medicins læsere har stemt.

Succesen bygger på det gode samarbejde.

Dekan Allan Flyvbjerg fra Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet ved Aarhus Universitet er glad og stolt over universitetssygehusenes succes og flotte resultater. Han peger på at netop det gode samarbejde i Århus Universitetshospital som en vigtig årsag til topplaceringerne.

”Jeg er ikke i tvivl om, at det exceptionelt velfungerende samarbejde, som eksisterer mellem Region Midtjylland, og dets universitetssygehuse og Det Sundhedsfaglige Fakultet på Aarhus Universitet er en af årsagerne til det flotte resultat. Det frugtbare samarbejde om blandt andet forskningen bevirker at der er et videnskabeligt baseret højt niveau i diagnostik, behandling og pleje af sygehusenes patienter,” fastslår dekan Allan Flyvbjerg.

”Vi har god grund til at være stolte over resultatet. Det vigtigste er, at det, vi gør, kommer befolkningen og patienterne til gode,” siger Allan Flyvbjerg.