Michel Dalstra har modtager pris

Michel Dalstra har fået tildelt Stenoprisen 2010. Han er ansat som lektor ved Afdeling for Ortodonti, Institut for Odontologi, Det Sundhedsvidenskbelige Fakultet, Aarhus Universitet.

Fra venstre til højre: Uwe Kersting og Mark de Zee (mødets organisatore), Aalborg Universitet, Michel Dalstra, Aarhus Universitet, Marius Henriksen (president DBS), Frederiksberg Hospital og Finn Bøjsen-Møller (sidste års prismodtager), Københavns Universitet.

Michel Dalstra har været tilknyttet Aarhus Universitet siden 1993, hvor han flyttede fra Holland til Danmark.

For at modtage Stenoprisen skal man have bidraget betragteligt til forskning og udvikling af biomekanik i Danmark. Endvidere skal kandidaten til prisen have efterlevet kravet om ikke blot at nøjes med at bedrive hjernespind og fantasere om naturen, men at undersøge, eksperimentere og iagttage den med henblik på at opnå en dybere forståelse.