Royalt rejselegat går til medicinstuderende

Kandidat- og forskningsårsstuderende Johanne Jul Elnegaard fra Health modtager Dronning Margrethe II's rejselegat.

Johanne Jul Elnegaard modtager rejselegatet i Aulaen på Aarhus Universitet under årsfesten d. 9. september 2022. Foto: Lars Kruse, AU Foto

Blandt fem andre studerende på Aarhus Universitet modtager Johanne Jul Elnegaard det eftertragtede Dronning Margrethe II's rejselegat.

Johanne Jul Elnegaard har som forskningsårsstuderende arbejdet med et projekt om fedme og leverens ophobning af fedt, og hun har publiceret en forskningsartikel om emnet.

Dronning Margrethe II’s rejselegat giver Johanne Jul Elnegaard mulighed for at deltage i en international konference i Canada, der har fokus på fedme og diabetes, og her skal hun præsentere sine forskningsresultater.

Ved siden af studie og forskning er Johanne Jul Elnegaard studenterunderviser i emnerne cellebiologi og histologi, og hun arbejder samtidig for at skabe gode rammer på medicinstudiet i både studienævn, medicinerråd og institutforum på Institut for Biomedicin.

Kandidatstuderende Johanne Jul Elnegaard
Aarhus Universitet, Institut for Biomedicin