VIDEO: Her er årets Fogh-Nielsen-finalister

Den 24. juni 2022 kan vi endelig byde velkommen til PhD Day igen. Januar er skiftet ud med juni, men derudover er alt som det plejer med hundredvis af posters, flashtalks, oplæg og – traditionen tro – Fogh-Nielsen-konkurrencen, hvor tre knivskarpe ph.d.-studerende dyster i forskning og formidling.

Der bliver masser at opleve på årets PhD Day, når mere end 300 ph.d.-studerende, forskningsårsstuderende og studerende fra Healths talentforløb skal præsentere deres forskning.

Dagen byder også på uddelingen af både JCD-prisen til årets ph.d.-vejleder og 3R-prisen til en ph.d.-studerende, som har arbejdet aktivt med at implementere mere skånsomme metoder til dyreforsøg. Og dertil kommer det helt store tilløbsstykke; Fogh-Nielsen-konkurrencen, hvor Trine Strandgaard, Peder Berg og Jacob Horsager dyster om fordelingen af en pengepræmie på 125.000kr., som følger med Fogh-Nielsen-legatet.

Vinderen, og den som får den største bid af præmiesummen, bliver den af de tre, som på ti minutter kan give den bedste præsentation af sit forskningsprojekt.

Konkurrencen løber af stablen kl. 15.35 i Per Kirkeby Auditoriet, og alle er velkomne til at kigge ind og se med.

Se videoerne herunder, og få en forsmag på de tre finalisters forskning.

Trine Strandgaard – Institut for Klinisk Medicin - “Response to Immunotherapy In Bladder Cancer”
Peder Berg – Institut for Biomedicin – ”Cystic Fibrosis Beyond The Airways”
Jacob Horsager – Institut for Klinisk Medicin - “Parkinson’s Disease – More Than One Disease”

Se hele programmet for PhD Day 2022, og læs meget mere om arrangementet på fakultetets hjemmeside.

PhD-administrator Annika Haarbye Jensen
Administrationscenter Health – Ph.d.-administrationen