Akademisk koordinator skal styrke samarbejdet mellem Aarhus og Horsens

Søren Peter Jørgensen er for nylig tiltrådt en stilling som akademisk koordinator ved Hospitalsenheden Horsens. Ansættelsen er en del af samarbejdet mellem Aarhus Universitet og Hospitalsenheden Horsens.

Søren Peter Jørgensen, Aarhus Universitet, Institut for Klinisk Medicin, Hospitalsenheden Horsens, akademisk koordinator.
Overlæge, akademisk koordinator og ph.d. Søren Peter Jørgensen, Aarhus Universitet, Institut for Klinisk Medicin og Hospitalsenheden Horsens.

Fra marts 2014 er Søren Peter Jørgensen ansat i et stillingsfællesskab mellem Aarhus Universitet og Hospitalsenheden Horsens. Formålet er at styrke samarbejdet mellem universitetet og hospitalet.

Som akademisk koordinator skal Søren Peter Jørgensen integrere forskningssamarbejdet mellem Aarhus Universitet og Regionsenheden Horsens. I praksis kommer han til at vejlede hospitalets forskere og studerende på tværs af specialerne, så forskningsindsatsen bliver styrket yderligere. En anden opgave bliver at yde strategisk rådgivning for afdelings- og hospitalsledelsen.

Søren Peter Jørgensen forsker i patienter med kroniske betændelser i tarmen. Formålet med forskningen er at finde frem til bedre diagnostiske redskaber.

”Vi arbejder med at finde ud af, om D-vitaminer har en neddæmpende effekt på betændelse i tarmen hos patienterne. Samtidig arbejder vi på at forbedre mulighederne for bedre diagnostik og behandling ved hjælp af kikkertundersøgelser af tarmen,” fortæller Søren Peter Jørgensen.

Det er Søren Peter Jørgensen og hans forskerteams håb, at mulighederne vil blive forbedret for på sigt at leve et normalt liv med kronisk tarmbetændelse. Derudover er det også håbet, at kvaliteten af kikkertundersøgelser på patienter med tarmsygdomme bliver forbedret.

Søren Peter Jørgensen er uddannet læge fra Aarhus Universitet i 2002, hvor han i 2009 også forsvarede sin ph.d.-afhandling. I 2013 blev han speciallæge i medicinsk gastroenterologi og hepatologi.

Søren Peter Jørgensen er født den 26. juni 1973 i Esbjerg og bor i dag i Aarhus.

Overlæge, akademisk koordinator, ph.d. Søren Peter Jørgensen
Aarhus Universitet, Institut for Klinisk Medicin og